Obchodné podmienky

Obchodné podmienky

 

Prevádzkovateľom internetového obchodu umiestneného na portáli www.pima.sk je spoločnosť:

 

Obchodné meno: PIMA, s.r.o.

Sídlo: Ružinovská 40, 821 03 Bratislava - mestská časť Ružinov

IČO: 36 350 036

Zápis: Obchodný register Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 165941/B

DIČ: 2022103897

IČ DPH: SK2022103897

Telefón: 0918 493 281 

E-mail: obchod@pima.sk

 

Bankové spojenie: VÚB banka, a.s.

IBAN: SK86 0200 0000 0040 0649 4353

SWIFT: SUBASKBX

 

 

Orgány dozoru a dohľadu:

 

Slovenská obchodná inšpekcia

Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj 
Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07  Bratislava   
Odbor výkonu dozoru a Právny odbor

ba@soi.sk
tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04, fax č. 02/58 27 21 70  

 

Regionálna veterinárna a potravinová správa Trenčín

Súdna 22, 911 01 Trenčín

tel. č.:  032 640 1393, 640 1391, 652 2123

fax: 032 652 2123
email:
Riaditel.TN@svps.sk

 

 

Všeobecné ustanovenia

 

Na účely týchto obchodných podmienok sa rozumie pod pojmom:

  • obchodník – spoločnosť PIMA, s.r.o., so sídlom: Ružinovská 40, 821 03 Bratislava - mestská časť Ružinov, IČO: 36 350 036,
  • centrálny sklad obchodníka – predajňa obchodníka a centrálny sklad na adrese: PIMA s.r.o., Pod Sokolice 4, 911 01 Trenčín,
  • kupujúci – každý návštevník internetového obchodu umiestneného na portáli www.pima.sk, ktorý prostredníctvom internetového obchodu vytvoril objednávku,
  • spotrebiteľ -  fyzická osoba, ktorá ako kupujúci v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania,
  • zmluva – kúpna zmluva uzatvorená medzi obchodníkom a kupujúcim prostredníctvom internetového obchodu umiestneného na portáli www.pima.sk,
  • tovar – produkty zverejnené na portáli www.pima.sk.  

 

Obchodné podmienky stanovujú práva a povinnosti obchodníka a kupujúceho, ktoré vyplývajú zo zmluvy uzatvorenej prostredníctvom internetového obchodu umiestneného na portáli www.pima.sk. Kupujúci objednaním tovaru potvrdzuje, že sa s obchodnými podmienkami vyhlásenými obchodníkom riadne oboznámil. Obchodné podmienky sú pre obe zmluvné strany záväzné, ak sa nedohodnú inak.

 

Podmienka 18 rokov - portál www.pima.sk je primárne určený užívateľom starším ako 18 rokov, nakoľko položky uvedené na portáli obsahujú alkohol. Návštevník, ktorý nedosiahol 18  rokov nie je oprávnený nakupovať produkty obchodníka, ktorými sú alkoholické nápoje a musí stránku opustiť. V prípade pochybností o veku kupujúceho, je kupujúci alkoholického nápoja povinný preukázať obchodníkovi alebo dopravcovi (kuriérovi), že dosiahol vek 18 rokov, inak je obchodník alebo dopravca (kuriér) povinný odoprieť dodanie tovaru.

 

 

Objednávka a postup jej vytvorenia

 

Predmetom objednávky môže byť len prípustný tovar uvedený na portáli www.pima.sk, kde sú zároveň uvedené hlavné vlastnosti tovaru a cena tovaru pri každom jednotlivom tovare.  

 

Záujemca o nákup sa môže registrovať na portáli www.pima.sk, v rámci čoho záujemca o nákup vyplní požadované údaje. Registráciou získa záujemca o nákup prístup k svojmu účtu po zadaní zvoleného užívateľského mena a hesla. Po registrácii bude môcť záujemca o nákup prostredníctvom svojho vytvoreného účtu  zrealizovať objednávku tak, že si prostredníctvom nákupného košíka vyberie tovar, podľa jednotlivých pokynov zadá fakturačnú adresu, adresu doručenia (ak nie je zhodná s fakturačnou adresou), spôsob doručenia, spôsob platby a odošle objednávku.  

 

Záujemca o nákup, ktorý nemá registráciu, môže vytvoriť objednávku pomocou formuláru na portáli www.pima.sk. Pri vytvorení objednávky pomocou formuláru kupujúci najskôr vyberie tovar, o ktorý má záujem. Po zvolení požadovaného množstva, vyplnení dodacích údajov, zvolení spôsobu dopravy a spôsobu platby kupujúci potvrdí svoju objednávku, čím podá záväzný návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy medzi kupujúcim a obchodníkom.

 

Celková cena tovaru vrátane DPH a vrátane nákladov na dopravu je zobrazená v časti nákupného košíka pri vytváraní objednávky.

 

Po odoslaní objednávky je kupujúcemu obratom zaslaný e-mail s potvrdením prijatia objednávky. Doručením potvrdenia prijatia objednávky sa zmluva považuje za uzavretú.

 

Kupujúci je v objednávke povinný pravdivo vyplniť povinné údaje, ktoré slúžia pre správne doručenie objednaného tovaru a vystavenie daňového dokladu. U fyzických osôb je to meno, priezvisko, adresa trvalého pobytu, adresa doručenia tovaru (ak nie je zhodná s adresou trvalého pobytu), emailová adresa a číslo telefónu, na ktorom je možné kupujúceho kontaktovať za účelom potvrdenia objednávky alebo dodania objednaného tovaru.

 

 

Dodacie podmienky

 

Kupujúci si môže zvoliť nasledujúce spôsoby dodania tovaru:

  • osobný odber
  • dodanie prostredníctvom dopravcu (kuriéra).

 

Pokiaľ je tovar na sklade a Vaša objednávka sa v systéme objaví do 17:00 hod. so zvoleným spôsobom dodania tovaru prostredníctvom dopravcu (kuriéra), bude expedovaná v nasledujúci pracovný deň (pondelok – piatok), ak je zvolená úhrada ceny dobierkou. V ostatných prípadoch úhrady ceny bude objednaný tovar so zvoleným spôsobom dodania tovaru prostredníctvom dopravcu (kuriéra) expedovaný v nasledujúci pracovný deň (pondelok – piatok) po úhrade ceny objednaného tovaru. Po vzájomnej dohode je možný termín dodania tovaru upraviť.

 

Pri osobnom odbere bude objednaný tovar pripravený na prevzatie pre kupujúceho na adrese centrálneho skladu obchodníka: PIMA s.r.o., Pod Sokolice 4, 911 01 Trenčín do 2 hodín po odoslaní objednávky, ak je tovar na sklade a Vaša objednávka sa v systéme objaví počas otváracej doby obchodníka najneskôr 2 hodiny pred jej skončením, inak bude pripravený na prevzatie počas nasledujúcej otváracej doby obchodníka. Otváracia doba obchodníka je zverejnená na portáli www.pima.sk. Po vzájomnej dohode je možný termín prevzatia tovaru upraviť.

 

Obchodník sa zaväzuje dodať kupujúcemu objednaný tovar za podmienky, že objednaný tovar je na sklade, vždy najneskôr do 5 pracovných dní odo dňa objednania tovaru, ak je zvolená úhrada ceny dobierkou, a do 5 pracovných dní odo dňa úhrady ceny objednaného tovaru, ak je zvolená úhrada ceny prevodom na bankový účet obchodníka.

 

 

Zrušenie objednávky obchodníkom

 

Obchodník si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v týchto prípadoch:

  • tovar sa už nevyrába alebo nedodáva,
  • tovar je dlhodobo nedostupný,
  • zmenila sa výrazným spôsobom cena tovaru.

 

V prípade, ak nastane táto situácia, budeme Vás kontaktovať e-mailom alebo telefonicky a prípadne sa s Vami dohodneme na ďalšom postupe (náhrada objednaného tovaru iným, zrušenie objednávky a pod.).

 

V prípade, ak sa už za tovar zaplatili a výsledná hodnota objednávky bude po prevedení zmeny nižšia než zaplatená suma, budú peniaze prevedené späť na Váš účet v najkratšom možnom termíne (bežne do 3 pracovných dní od pripísania platby na náš bankový účet).

 

 

Povinnosti obchodníka

 

Obchodník sa zaväzuje:

  • dodať daný druh a množstvo tovaru na základe objednávky kupujúceho v cene platnej v čase vystavenia objednávky a za dohodnutých platobných podmienok. Objednaný tovar adekvátne zabalený zaslať kupujúcemu na ním určenú adresu doručenia s daňovým dokladom o predaji, t.j. faktúrou.

 

Obchodník nenesie zodpovednosť v prípade kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľ:

  • za oneskorené dodanie tovaru zavinené kuriérskou spoločnosťou a za poškodenie zásielky zavinené kuriérskou spoločnosťou.

 

 

Povinnosti kupujúceho

 

Kupujúci sa zaväzuje:

  • v objednávke resp. v registrácii uviesť výlučne pravdivé údaje, tak aby bolo možné správne a včas doručiť objednaný tovar.
  • skontrolovať obsah dodávky; kupujúci je povinný skontrolovať obsah dodávaky už pri prevzatí zásielky od dopravcu (kuriéra) za prítomnosti doručovateľa. Pokiaľ je zistený nedostatok (obsah dodávky nie je kompletný, tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený prepravou atď.), adresát zásielku nesmie prevziať a reklamuje zásielku priamo u dopravcu (kuriéra). Dopravca (kuriér) následne spíše s adresátom protokol o zistení nedostatku a zásielka bude doručená naspäť odosielateľovi. Skutočnosť o zistení nedostatku pri doručení a spísaní protokolu nám prosím neodkladne oznámte a dohodneme sa na ďalšom postupe, napr. novom zaslaní tovaru. Na neskoršiu reklamáciu nedostatku (poškodenie tovaru pri preprave, chýbajúceho tovaru v balíku apod.) zistené až mimo prítomnosti doručovateľa, nie je možno brať ohľad.
  • zaplatiť za tovar kúpnu cenu v plnej výške, v stanovenej lehote splatnosti. Objednaný tovar sa stáva vlastníctvom kupujúceho po úplnom zaplatení ceny tovaru v zmysle vystavenej faktúry. V prípade neprevzatia objednaného tovaru si obchodník bude voči kupujúcemu uplatňovať nárok na náhradu vzniknutej škody vrátane ušlého zisku.

 

Osobné údaje

 

Bližšie informácie o spracovaní osobných údajov sú uvedené na portáli www.pima.sk v časti „Ochrana osobných údajov“ (https://www.pima.sk/ochrana-osobnych-udajov.html).

 

 

Cena a Platobné podmienky

 

Obchodník je platcom DPH. Ceny tovaru uvedené na našej internetovej stránke sú uvedené vrátane DPH, pokiaľ nie je výslovne uvedené inak. Ceny uvedené na našej internetovej stránke sú platné v čase objednania tovaru. K cene objednaného tovaru bude pripočítaná cena dopravy tovaru kupujúcemu uvedená pri zadaní objednávky. Kúpna cena bude považovaná za zaplatenú uhradením dobierky alebo pripísaním na účet obchodníka. Obchodník si vyhradzuje vlastnícke právo k tovaru až do úplného zaplatenia kúpnej ceny.

 

Kupujúci si môže zvoliť nasledujúce spôsoby platby:

  • v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere tovaru na výdajnom mieste obchodníka,
  • dobierkou pri prevzatí tovaru od dopravcu (kuriéra),
  • bankovým prevodom na bankový účet obchodníka po dokončení objednávky.

 

V prípade, ak kupujúci zvolí ako spôsob úhrady ceny prevod na bankový účet obchodníka, je povinný cenu tovaru uhradiť obchodníkovi najneskôr do 5 pracovných dní odo dňa odoslania objednávky.

 

 

Odstúpenie od zmluvy spotrebiteľom

 

V zmysle § 19 zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako “zákon č.  108/2024 Z. z.”) ak je kupujúcim spotrebiteľ, má právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní od prevzatia tovaru.

 

Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom momentom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu, prevezme všetky časti objednaného tovaru alebo ak sa:

a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,

c) tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.

 

Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

 

Spotrebiteľ svoje právo odstúpiť od zmluvy podľa § 19 zákona č. 108/2024 Z.z. uplatňuje nasledovne:

a) písomne na adrese sídla obchodníka (PIMA, s.r.o., so sídlom: Ružinovská 40, 821 03 Bratislava - mestská časť Ružinov) alebo

b) e-mailom na adrese eshop@pima.sk

 

Spotrebiteľ môže použiť formulár na odstúpenie dostupný na portáli www.pima.sk, ktorý mu bol zároveň odovzdaný v potvrdení objednávky spolu s poučením o uplatnením práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy.

Formulár "Odstúpenie od zmluvy" nájdete tu: 

https://pima.sk/files/upload/de8fdefe433dcd001a4336d11533545b/vzorovy-formular-pre-odstupenie-od-zmluvy.docx

Poučenie k odstúpeniu od zmluvy nájdete tu: 

https://pima.sk/files/upload/de8fdefe433dcd001a4336d11533545b/poucenie-spotrebitela.docx

Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu tovaru alebo tovarom, ak obchodník na základe zmluvy dodal alebo poskytol viacero tovarov.

 

Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť na adresu centrálneho skladu obchodníka: PIMA s.r.o., Pod Sokolice 4, 911 01 Trenčín alebo ho osobne na adrese centrálneho skladu obchodníka odovzdať obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru.

 

Pri odstúpení od zmluvy znáša náklady na vrátenie tovaru spotrebiteľ, a to vrátane nákladov na vrátenie tovaru, ktorý nie je možné vzhľadom na jeho povahu vrátiť prostredníctvom pošty.

 

Spotrebiteľ má právo po prevzatí tovaru v rámci lehoty na odstúpenie tovar rozbaliť a odskúšať spôsobom primeraným tomu, aby zistil povahu, vlastnosti a funkčnosť tovaru. Spotrebiteľ zodpovedá iba za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. Vrátený tovar nesmie byť poškodený a musí byť kompletný, zaslaný obchodníkovi s dokladom o kúpe.

 

Obchodník v lehote do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia spotrebiteľa od zmluvy vráti spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby podľa predchádzajúcej vety v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy. Obchodník vráti spotrebiteľovi tieto platby rovnakým spôsobom, aký bol použitý spotrebiteľom pri platbe za tovar, pokiaľ sa spotrebiteľ s obchodníkom nedohodnú inak. Obchodník nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platbu skôr, ako mu je doručený tovar alebo ako mu spotrebiteľ preukáže, že mu zaslal tovar späť.

 

Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.

 

Doporučujeme Vám, aby ste tovar posielali doporučene a poistený, nakoľko neručíme za jeho prípadnú stratu, či poškodenie na ceste k nám.

 
Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je

  1. poskytnutie služby, ak

1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a

2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,

  1. dodanie alebo poskytnutie tovaru, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
  2. dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
  3. dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
  4. dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
  5. dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
  6. dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
  7. vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
  8. dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
  9. dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
  10. tovar zakúpený na verejnej dražbe,
  11. poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
  12. dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak

1. dodávanie digitálneho obsahu začalo a

2. spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie vyžadované zákonom, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.

 

 

Reklamácie uplatnené spotrebiteľom 

 

Spotrebiteľ ako kupujúci má právo na reklamáciu vady zistenej na zakúpenom tovare. Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí spotrebiteľom a za vady, ktoré sa na tovare vyskytnú v záručnej dobe. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.

 

Za vadu nie je možné považovať zmenu tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby, v dôsledku jeho opotrebovania, nesprávneho používania, nesprávneho skladovania alebo nedovoleného zásahu.

 

Ak obchodník zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou (za podmienky že oprava tovaru je možná) alebo výmenou (§ 623 Občianskeho zákonníka), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (§ 624 Občianskeho zákonníka).

 

Reklamácie (ako aj prípadné sťažnosti alebo iné podnety kupujúceho - spotrebiteľa) môžu byť uplatnené:

  • e-mailom: eshop@pima.sk
  • poštou na adrese sídla obchodníka: PIMA, s.r.o., so sídlom: Ružinovská 40, 821 03 Bratislava - mestská časť Ružinov
  • osobne na adrese centrálneho skladu obchodníka: PIMA s.r.o., Pod Sokolice 4, 911 01 Trenčín.

 

Pri uplatnení reklamácie je spotrebiteľ povinný predložiť obchodníkovi pokladničný alebo iný účtovný (daňový) doklad o kúpe reklamovaného tovaru, prípadne iné doklady, vyžiadané podľa potreby obchodníkom, z ktorých je nepochybne zrejmé, že tovar bol zakúpený u obchodníka a že záručná doba poskytnutá obchodníkom na reklamáciu jeho vady ešte neuplynula. Spotrebiteľ je zároveň povinný predložiť alebo doručiť obchodníkovi pri uplatnení reklamácie alebo bezodkladne po jej uplatnení reklamovaný tovar, v opačnom prípade nebude môcť obchodník posúdiť oprávnenosť reklamácie a vyhodnotí ju ako neoprávnenú.

 

Spotrebiteľ je povinný skontrolovať a prezrieť obsah dodávky už pri prevzatí zásielky od dopravcu (kuriéra) za prítomnosti doručovateľa. Pokiaľ je zistený nedostatok (obsah dodávky nie je kompletný, tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený prepravou atď.), adresát zásielku nesmie prevziať a reklamuje zásielku priamo u dopravcu (kuriéra). Dopravca (kuriér) následne spíše s adresátom protokol o zistení nedostatku a zásielka bude doručená naspäť odosielateľovi. Skutočnosť o zistení nedostatku pri doručení a spísaní protokolu je spotrebiteľ povinný neodkladne oznámiť obchodníkovi, s ktorým sa následne dohodne na ďalšom postupe, napr. novom zaslaní tovaru. Na neskoršiu reklamáciu nedostatku (poškodenie tovaru pri preprave, chýbajúceho tovaru v balíku apod.) zistené až mimo prítomnosti doručovateľa, nie je možno brať ohľad.

 

Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady.

 

Obchodník poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie primeranú lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.

 

Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.

 

Za neoprávnenú sa považuje reklamácia, ktorou spotrebiteľ reklamuje vady tovaru, ktoré nevyplývajú zo zmluvného vzťahu medzi obchodníkom a spotrebiteľom, sú v rozpore so všeobecne záväznými právnymi predpismi alebo dobrými mravmi, skutočnosti, ktoré spotrebiteľ vo svojej reklamácii uvádza sa nezakladajú na pravde alebo ak je takáto reklamácia podaná po uplynutí záručnej doby, alebo ak spotrebiteľ pri reklamácií, alebo bezodkladne po jej uplatnení, nepredložil obchodníkovi reklamovaný tovar, resp. nepreukázal existenciu vady iným dôveryhodným spôsobom.

 

Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou tovaru alebo opravou tovaru. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.

 

Obchodník opraví alebo vymení tovar v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu tovaru a účel, na ktorý kupujúci tovar požadoval.

 

Obchodník dodá opravený tovar alebo náhradný tovar kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadný tovar, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže obchodník tovar predať. Ak ide o tovar väčšej hodnoty, obchodník kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji tovaru. Obchodník môže tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré obchodník účelne vynaložil na úschovu tovaru, a nákladov, ktoré by obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.

 

Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa ust. § 624 Obchodného zákonníka, t.j. najmä (nie však výlučne) ak:

  1. obchodník tovar neopravil ani nevymenil,
  2. tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru,
  3. vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
  4. obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.

 

 

Záruka 

 

Na každý predávaný tovar v prípade zmluvy uzatvorenej so spotrebiteľom, sa vzťahuje zákonná záručná doba (záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru), pokiaľ pri tovare nie je uvedené inak.

 

 

Alternatívne riešenie sporov

 

Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ, má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu (e-mailom na eshop@pima.sk), ak medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva spotrebiteľa. Ak obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej ako “ARS”) podľa zákona 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako “zákon 391/2015 Z.z.”). ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12 zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

 

Spotrebiteľ môže podať návrh aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov – riešenia sporov online (ďalej ako “RSO”), ktorá je dostupná online na https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297.

 

Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a obchodníkom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20,- EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5,- EUR s DPH.

 

 

Informácia o dĺžke trvania zmluvy

 

Zmluva uzatvorená prostredníctvom internetového obchodu umiestneného na portáli www.pima.sk má charakter kúpnej zmluvy a najčastejším spôsobom jej zániku je splnením záväzku oboch zmluvných strán. Zmluva môže tiež zaniknúť všeobecnými spôsobmi zániku záväzku, a to najmä odstúpením od zmluvy v prípade omeškania druhej zmluvnej strany so splnením jej záväzku podľa tejto zmluvy, v prípade ak k splneniu záväzku nedôjde ani v dodatočnej lehote poskytnutej oprávnenou zmluvnou stranou.

 

 

Záverečné ustanovenia

 

Všetky dojednania medzi obchodníkom a kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.

 

V prípade, ak je kupujúcim spotrebiteľ, právny vzťah medzi kupujúcim a obchodníkom, najmä práva a povinnosti neupravené zmluvou alebo týmito obchodnými podmienkami, sa riadia predovšetkým príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a zákona č. 108/2024 Z. z. 

 

V prípade, ak kupujúcim nie je spotrebiteľ, právny vzťah medzi kupujúcim a obchodníkom, najmä práva a povinnosti neupravené zmluvou alebo týmito obchodnými a dodacími podmienkami, sa riadia predovšetkým príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník.

 

Na riešenie sporov medzi obchodníkom a kupujúcim je založená právomoc slovenských súdov; táto právomoc slovenských súdov je výlučná.

 

Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 01.07.2024.

Overené našimi zákazníkmi

Pozrieť hodnotenie na Heureka.sk

Super

Overený zákazník,

Veľká vďaka ,som maximalne spokojná.... Tovar mi bol doručený expresne rýchlo,nepoškodený.

Overený zákazník,

Super

Overený zákazník,